KLAUZULA INFORMACYJNA

Adam Szumowski
Kategoria:

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Panem Jakubem Ryglewskim:
- osobiście w siedzibie Domu Pomocy Społecznej w Kowarach w godzinach od 7-15
- pocztą tradycyjną na adres Domu Pomocy Społecznej,
- za pomocą poczty elektronicznej kierowanej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanego dalej RODO, informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Dom Pomocy Społecznej w Kowarach przy ulicy Waryńskiego 38 58-530 Kowary
2. W sprawach danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się z wyznaczonym przez administratora Inspektorem Ochrony Danych Panem Jakubem Ryglewskim na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie na adres siedziby administratora.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu, w jakim administrator je od Pani/Pana pozyskał i w zakresie niezbędnym do:
a) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
b) wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO);
c) realizacji celu w jakim Pani/Pan wyraziła/wyraził zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) lub wyraźną zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych wskazanych w art. 9 ust. 1 RODO (art. 9 ust. 2 lit. a RODO);
d) wykonania umowy, której Pani/Pan jest stroną lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
e) ochrony żywotnych interesów Pani/Pana lub innej osoby fizycznej (art. 6 ust. 1 lit. d RODO).
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być organy i instytucje, którym administrator zobowiązany jest lub może przekazywać Pani/Pana dane osobowe na mocy przepisów prawa, jak również inne podmioty zewnętrzne wspierające administratora w wypełnieniu ciążącego na nim obowiązku prawnego, poprzez świadczenie usług informatycznych, doradczych, szkoleniowych, konsultacyjnych, audytowych, pocztowych, finansowych, windykacyjnych oraz pomocy prawnej oraz podmioty przetwarzające z którymi administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych.
5. W przypadkach, w których przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Pani/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
6. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej
7. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej przez Administratora w formie papierowej i elektronicznej na podstawie przepisów prawa dotyczących archiwizacji, przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe mogą zostać zniszczone po upływie od 5 do 50 lat, zależnie od kategorii archiwalnej danej sprawy.
8. Informujemy, że przysługują Panu/Pani następujące prawa dotyczące danych osobowych:
1) dostępu do treści swoich danych,
2) sprostowania danych
3) usunięcia danych (tylko, gdzie za zgodą – 6a),
4) ograniczenia przetwarzania danych,
5) przenoszenia danych (tylko, gdzie za zgodą – 6a),
6) prawo do wniesienia sprzeciwu,
7) prawo do cofnięcia zgody (tylko, gdzie za zgodą - 6a) w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
9. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, w sytuacji gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
10. Jeżeli przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody, ma Pani/Pan prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
11. Podanie przez Panią/Pana swoich danych osobowych jest:
a) wymogiem ustawowym, w przypadku, kiedy cel, w jakim Pani/Pan je podaje, skutkuje koniecznością wypełnienia przez administratora obowiązku prawnego ciążącego na administratorze lub koniecznością wykonania przez administratora zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi. W takim przypadku jest Pani/Pan zobowiązana/zobowiązany do ich podania, a ewentualne ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości realizacji Pani/Pana interesu prawnego;
b) wymogiem umownym, w przypadku, kiedy tak stanowią zapisy umowy. W takim przypadku jest Pani/Pan zobowiązana/zobowiązany do ich podania, a ewentualne ich niepodanie będzie skutkowało w szczególności problemami z prawidłowym wykonaniem umowy lub niewykonaniem umowy;
c) warunkiem zawarcia umowy, w przypadku, kiedy celem, w jakim Pani/Pan je podaje, jest zawarcie umowy. W takim przypadku jest Pani/Pan zobowiązana/zobowiązany do ich podania, a ewentualne ich niepodanie będzie skutkowało nie zawarciem umowy;
d) nieobligatoryjne, w przypadku, kiedy cel, w jakim administrator je od Pani/Pana pozyskał, nie skutkuje koniecznością wypełnienia przez administratora żadnego obowiązku prawnego lub nie skutkuje koniecznością wykonania przez administratora żadnego zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
12. W oparciu o zebrane dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pana/Pani zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

DEKLARCJA DOSTĘPNOŚCI

Adam Szumowski
Kategoria:

Oświadczenie:
Dom Pomocy Społecznej w Kowarach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://www.dpskowary.com.pl

DOSTĘPNOŚCI SERWISU

ASPEKT TECHNICZNY
Strona internetowa Domu Pomocy Społecznej w Kowarach spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością, tym samym strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Obsługa strony możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury jak i myszki.
Wyposażona jest w następujące mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści:

  • możliwość zmiany kontrastu
  • możliwość włączenia trybu ciemnego
  • możliwość wyłączenia animacji
  • możliwość wyłączenia kolorów
  • zmiana wielkości czcionki
  • możliwość przejścia do kolejnej sekcji
  • klawiszem „Tab” – umożliwia poruszanie się po kolejnych elementach strony
  • serwis oparty jest na kaskadowych arkuszach stylów

Dom Pomocy Społecznej w Kowarach dokłada starań, aby na bieżąco niwelować stwierdzane bariery na stronie internetowej.

ASPEKT INFORMACYJNY

Strona internetowa Domu Pomocy Społecznej w Kowarach zawiera teksty i zdjęcia, które zostały opublikowane w serwisie od początku jego istnienia. Redaktor publikujący teksty, zdjęcia czy pliki i musi zadbać o to, by każdy mógł z tych treści skorzystać.

 INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
tel.: +75 718 23 39
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie,
  • wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
  • sposób kontaktu.

Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz.U. z 2012 r. nr 0, poz. 526

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Budynek:
Domu Pomocy Społecznej w Kowarach jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się.
Lokalizacja i dojazd:
ul. Waryńskiego 38 58-530 Kowary.
Dojazd samochodem bezpośrednio od ulicy Waryńskiego.
W dość bliskiej odległości od siedziby znajduje się przystanek autobusowy MZA.
Oznaczenie:
Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną.
Parking i miejsca postojowe:
Parking zewnętrzny zlokalizowany jest przed budynkiem.
Główne wejście:
Do budynku prowadzi główne wejście znajdujące się od wewnętrznej strony posesji.
Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy Administracji, natomiast poza tymi godzinami również po uprzednim kontakcie przez domofon znajdujący się przy furtce od strony ulicy Waryńskiego.
Wejście do budynku pozbawione jest schodów i prowadzi bezpośrednio do windy lub klatki schodowej.
Sekretariat i biura:
zlokalizowane są na półpiętrze w pobliżu głównego wejścia do budynku do którego prowadzi bezpośrednio winda oraz klatka schodowa.
Trasa wolna od przeszkód:
Zaaranżowanie przestrzeni, szerokość korytarzy oraz drzwi, jak również brak zmian poziomów zapewnia trasę wolną od przeszkód.
Poręcze, krawędzie oznakowane są kontrastową taśmą ułatwiającą poruszanie się osób słabowidzących.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Winda:
Szerokość kabiny wynosi ok. 150 cm, drzwi windy ok. 120 cm, głębokość windy ok. 260 cm. Windę wyposażono w lustro umieszczone na bocznej ścianie wejścia do kabiny, na całej powierzchni ściany. Osoby z niepełnosprawnością mają możliwość połączenia się za pomocą interkomu bezpośrednio z serwisem wind, w celu uzyskania informacji i pomocy.
Toaleta:
Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na półpiętrze oraz na piętrach 1, 2.
Obsługa niesłyszących:
W obiekcie nie jest dostępny tłumacz języka migowego.
Pies asystujący:
Po budynku mogą poruszać się osoby z niepełnosprawnościami, razem ze swoimi psami przewodnikami.
Wi-Fi:
Na terenie budynku dostępne jest aktywna sieć Wi-Fi i może ją ewentualnie udostępniać wedle własnego uznania, zgodnie z ww. zasadami.