Oświadczenie:
Dom Pomocy Społecznej w Kowarach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://www.dpskowary.com.pl
DOSTĘPNOŚCI SERWISU
ASPEKT TECHNICZNY
Strona internetowa Domu Pomocy Społecznej w Kowarach spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością, tym samym strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Obsługa strony możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury jak i myszki.
Wyposażona jest w następujące mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści:
- możliwość zmiany kontrastu
- możliwość włączenia trybu ciemnego
- możliwość wyłączenia animacji
- możliwość wyłączenia kolorów
- zmiana wielkości czcionki
- możliwość przejścia do kolejnej sekcji
- klawiszem „Tab” – umożliwia poruszanie się po kolejnych elementach strony
- serwis oparty jest na kaskadowych arkuszach stylów
Dom Pomocy Społecznej w Kowarach dokłada starań, aby na bieżąco niwelować stwierdzane bariery na stronie internetowej.
ASPEKT INFORMACYJNY
Strona internetowa Domu Pomocy Społecznej w Kowarach zawiera teksty i zdjęcia, które zostały opublikowane w serwisie od początku jego istnienia. Redaktor publikujący teksty, zdjęcia czy pliki i musi zadbać o to, by każdy mógł z tych treści skorzystać.
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
tel.: +75 718 23 39
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
- sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz.U. z 2012 r. nr 0, poz. 526
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Budynek:
Domu Pomocy Społecznej w Kowarach jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się.
Lokalizacja i dojazd:
ul. Waryńskiego 38 58-530 Kowary.
Dojazd samochodem bezpośrednio od ulicy Waryńskiego.
W dość bliskiej odległości od siedziby znajduje się przystanek autobusowy MZA.
Oznaczenie:
Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną.
Parking i miejsca postojowe:
Parking zewnętrzny zlokalizowany jest przed budynkiem.
Główne wejście:
Do budynku prowadzi główne wejście znajdujące się od wewnętrznej strony posesji.
Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy Administracji, natomiast poza tymi godzinami również po uprzednim kontakcie przez domofon znajdujący się przy furtce od strony ulicy Waryńskiego.
Wejście do budynku pozbawione jest schodów i prowadzi bezpośrednio do windy lub klatki schodowej.
Sekretariat i biura:
zlokalizowane są na półpiętrze w pobliżu głównego wejścia do budynku do którego prowadzi bezpośrednio winda oraz klatka schodowa.
Trasa wolna od przeszkód:
Zaaranżowanie przestrzeni, szerokość korytarzy oraz drzwi, jak również brak zmian poziomów zapewnia trasę wolną od przeszkód.
Poręcze, krawędzie oznakowane są kontrastową taśmą ułatwiającą poruszanie się osób słabowidzących.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Winda:
Szerokość kabiny wynosi ok. 150 cm, drzwi windy ok. 120 cm, głębokość windy ok. 260 cm. Windę wyposażono w lustro umieszczone na bocznej ścianie wejścia do kabiny, na całej powierzchni ściany. Osoby z niepełnosprawnością mają możliwość połączenia się za pomocą interkomu bezpośrednio z serwisem wind, w celu uzyskania informacji i pomocy.
Toaleta:
Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na półpiętrze oraz na piętrach 1, 2.
Obsługa niesłyszących:
W obiekcie nie jest dostępny tłumacz języka migowego.
Pies asystujący:
Po budynku mogą poruszać się osoby z niepełnosprawnościami, razem ze swoimi psami przewodnikami.
Wi-Fi:
Na terenie budynku dostępne jest aktywna sieć Wi-Fi i może ją ewentualnie udostępniać wedle własnego uznania, zgodnie z ww. zasadami.